Metoder og værktøjer

Tre ting der kendetegner den effektive marketingplan:

1. Du har nemt ved at forklare formål og mål med de enkelte aktiviteter

2. Du har nemt at sige nej til nye ideer, fordi du kender dine mål og prioriteringer

3. Du har nemt ved at følge op og evaluere dine aktiviteter og kampagner

Marketing rådgivning - kundeloyalitet

FIND GULDET OG PAS GODT PÅ DET!

Tilfredse og loyale kunder køber oftere
og mere end andre kunder. Men de forbliver kun loyale
så længe de føler sig værdsat!

Marketing rådgivning - visuel rapportering

VISUEL RAPPORTERING

Lær at måle og evaluere din markedsføring visuelt
så du kan bruge mere tid på det der virker
- og mindre tid på al det andet!

VÆRKTØJER, INSPIRATION & SPARRING

Der stilles i dag rigtig mange krav til kommunikations- og marketingafdelingen og til de medarbejdere der arbejder der. Det kan være svært at få tid og penge til at række til at nå det hele.

Derfor er det mere afgørende end nogensinde, at du har styr på din planlægning, prioritering og resultatopfølgning. Og at du formidle og forankre dine planer internt.

Få inspiration, metoder og værktøjer til, hvordan du arbejder mest effektivt, får mest muligt ud af dine marketingkroner og sikrer opbakning fra din ledelse og kollegaer på tværs af organisationen.

Den effektive marketingplan

Den effektive marketingplan indeholder kun de aktiviteter, der giver værdi for kunderne og forretningen.

Målsætningen er ikke at have en perfekt plan, der står mejslet i sten. En sådan plan vil oftest kun være perfekt i en måned, hvorefter forudsætningerne har ændret sig, og planen er ubrugelig.

I stedet bør marketingplanen fungere som et prioriterings- og beslutningsværktøj, der sikrer, at du bruger dine ressourcer rigtigt i forhold til virksomhedens strategiske mål, og som hurtigt kan tilpasses, når der opstår nye muligheder eller eksisterende aktiviteter viser sig ikke at levere de forventede resultater.

EKSEMPEL

Det er smag og behag hvilket software, du bruger til at visualisere din marketingplan, men hvis du ønsker noget der er nemt at opdatere, så er excel en oplagt mulighed. I nedenstående video, kan du se et eksempel på, hvordan en dynamisk marketingplan i Excel kan se ud.

RÅDGIVNING & SPARRING

Har du brug for et par timers sparring til, hvordan du får konkretisering og visualiseret din marketingstrategi og dine indsatsområder, så kan du enten gøre det til timepris, købe et klippekort, hvor du sparer mellem 10-30%.

KURSER & FOREDRAG

Vi afholder løbende kurser og foredrag i, hvordan du laver den effektive marketingplan og derved skaber resultater?

KUNDEREFERENCER

Anette Bangsfelt, TimeXtender

Kurset ”Den effektive marketingplan” er både praktisk hands-on og output orienteret. Bl.a. fik jeg masser af praktiske eksempler på en markedsføringsplan, krydret med Malenes egne erfaringer, og det virker rigtig godt. Jeg fik desuden konkrete eksempler på, hvilke metoder og overvejelser, man bør gøre sig i forbindelse med kanalvalg, mål-fastsættelse resultatopfølgning og rapportering til topledelsen.

Anette Bangsfelt, TimeXtenderOnline Marketing Specialist

Visuel rapportering

En af marketingafdelingens største udfordringer er ofte at følge op på resultater og synliggøre, hvilken værdi afdelingen skaber i forhold til forretningen.

Den bedste måde at undgå en situation, hvor marketing drukner i ad hoc opgaver og kampagner og konstant udfordres på, om der kan spares penge og medarbejdere, er at synliggøre, hvad det er, afdelingen direkte eller indirekte bidrager med i forhold de forretningskritiske mål.

Nedenfor er en video, hvor vi viser, hvordan effekten af forskellige marketingaktiviteter kan visualiseres på en måde, som giver værdi og indsigt for ledelsen, men som ikke nødvendigvis altid behøver gøres op i penge og ROI.

RÅDGIVNING & SPARRING

Har du brug for et par timers sparring til, hvordan du får konkretisering og visualiseret din marketingstrategi og dine indsatsområder, så kan du enten gøre det til timepris, købe et klippekort, hvor du sparer mellem 10-30%.

KURSER & FOREDRAG

Bliv bedre til at formidle internt i organisationen, hvordan marketingplanen støtter op om virksomhedens strategiske mål og synliggøre hvad din markedsføring er værd.

KUNDEREFERENCER

Lorum ipsum…..

Julie BidstrupBureauejer

Loyalitetsprogrammer og mersalg

En tommelfingerregel siger at det er 5 gange så dyrt at sælge til nye kunder frem for at opsælge og krydssælge til eksisterende kunder. Den hurtigste måde at øge en virksomheds omsætning og indtjening på, er derfor altid at starte med at se på muligheden for at fastholde og mersælge til eksisterende kunder.

Måden at skabe loyalitet og mersalg på er naturligvis ikke at begynde at bombardere kunden med alle mulige tilbud. I stedet handler om at forstå kunderejsen og udnytte den information, som du allerede har om den enkelte kunde til at skabe relevans og værdi for kunden.

Eksempel på en case, der både har øget omsætning og indtjening på baggrund af en meget lille investering ->

WORKSHOPS

Kom hurtigt i gang med en halv dags workshop, hvor du finder frem til lige netop de kommunikations- og marketingaktiviteter, der kan bidrage mest muligt til en øget loyalitet og mersalg.

KUNDEREFERENCER

Jan Vraagaard, EniroHead of Marketing
Lise Gøttsch, IntranoteKommerciel ansvarlig