EMAIL MARKEDSFØRING

Email markedsføring er stadig en af de mest effektive måder at målrette din markedsføring og kundekommunikation på i dag. Men konkurrencen om kundernes inbox er enorm, og det stiller krav til kvaliteten af både indhold og udformning.

Udvikling og optimering af email markedsføring

Email markedsføring kan både være næsten gratis eller en kæmpe stor investering. Det afhænger helt af, hvad det er du vil opnå, om du har permission på plads og om du selv har kompetencerne i virksomheden til at selv at lave.

Her er et eksempel på en case, der både har øget omsætning og indtjening med op til 26% på baggrund af en meget lille investering ->

En forudsætning for at email markedsføring har effekt er, at dine mails bliver læst. Det kræver selvfølgelig relevant indhold, men der er en masse andre små variable, der også påvirker både åbnings- og klikrater.

I nedenstånede video kan du høre om, hvordan du med A/B-testning nemt kan øge antallet af kunder der klikker i dine mails med 130% ->

WORKSHOP

Book en 4 timers workshop, hvor du og dine kollegaer sammen finder frem til om email markedsføring er relevant, ved at definere mål, målgrupper, ressourcekrav og en estimeret business case på et e-mail markedsføring program. Jeg faciliterer workshoppen og stiller de relevante spørgsmål samt anbefalinger til tekniske løsninger afhængigt af jeres behov og interne ressourcer, I bidrager med viden og indsigter om jeres forretning og kunder.

KUNDEREFERENCER

Anette Aaby Hansen

Jeg har haft stor fornøjelse af Malenes kompetencer og fantastiske overblik. Helt fra definition af KPI’er til A/B tests af direct mails og overblik over resultaterne. Vi har nu et meget overskueligt dashboard over alle KPI’ere og kan relativt enkelt identificere de skjulte potentialer og optimere vores kommunikation. Malene har en meget høj integritet og arbejdsmoral og vi har følt os i gode, venlige og kompetente hænder hele vejen. Min varmeste anbefaling

Anette Aaby HansenSpecialkonsulent & projektleder, Det Kriminalpræventive Råd

Gode råd til, hvordan du får mest mulig ud af din email markedsføring:

  • Kend formålet:

    Gå først igang med email markedsføring, når du ved, hvad du vil have ud af det
    (#øget kundetilfredshed, #mersalg, #gensalg, #ambassadørprogrammer, #kundeloyalitet, #KPI-mål)

  • Loven kræver permissions – men de kan være svære at få:

    Sørg for at bruge dine ressourcer på at få permissions fra de “rigtige”/relevante kunder
    (#målgrupper, #beslutningstagere, influenter eller brugere)

  • Evaluer og test løbende på åbnings- og klikrater:

    Du kan hurtigt øge effekten af din email markedsføring med flere hundrede procent
    (#KPI-mål, #dashboards, #visuel rapportering, #optimering)

  • Målretning og relevans i forhold til den enkelte kunde er kilden til øget indtjening:

    Vil du have kunder til at åbne og læse dine mails, er du nødt til at sikre dig, at dit indhold og timing er rigtigt ift. den enkelte kunde
    (#målgrupper, #købsproces, #kundelivscyklus, #beslutningstagere, influenter eller brugere, #timing, #marketing automation)