Den effektive marketingplan

FÅR DU NOK VÆRDI UD AF DIN MARKEDSFØRING? TRÆFFER DU DE RIGTIGE VALG?

Rigtig mange virksomheder, jeg taler med, er i tvivl om, hvorvidt de bruger deres ressourcer rigtigt i forhold til salg og især marketing.

Har du nogensinde overvejet om dine salgs- og marketingaktiviteter var pengene værd – eller om der var andet du kunne gøre, der ville give større værdi?

FORMIDDAGSSEMINAR

Vi afholder løbende formiddagskurser og seminarer i, hvordan du laver en 360 graders potentialeanalyse af dine salgs- og marketinginvesteringer.

360 GRADERS POTENTIALEANALYSE – HVORFOR?

En 360 graders potentialeanalyse er en overordnet gennemgang af din virksomheds samlede aktiviteter og performance i forhold til, hvad der er vigtigt for netop din virksomhed, hvis du skal opnå større effektivitet i salget og dermed mulighed for at øge omsætningen på toplinjen og samtidig vækste på bundlinjen.

Omfanget af en potentialeanalyse afhænger af kompleksiteten på det marked, din virksomhed befinder sig på, og af de produkter eller services I sælger.

For langt de fleste virksomheder er det muligt ved hjælp af “360 graders potentialeanalyse-modellen”, at skabe et godt overblik over, hvor det er, I bør fokusere, og hvad I kan gøre for at øge omsætningen og indtjeningen.

Det kræver, at du investerer ca. 3 timer af din tid på, at vi sammen gennemgår modellen og udfylder værktøjet med den viden du har om, hvad det er I gør i dag, og hvad jeres mål er for fremtiden.

VIL DU VIDE MERE

Overvejer du, hvordan du kan få mere ud af dine investeringer i salg og markedsføring, så er en 360 graders potentialeanalyse et rigtig godt værktøj til at skabe et hurtigt overblik.

KURSER & FOREDRAG

Vi afholder løbende formiddagskurser og seminarer i, hvordan du laver en 360 graders potentialeanalyse af dine salgs- og marketinginvesteringer.

HVORDAN?

På baggrund af en overordnet dialog med jer omkring kendskabet til jeres marked, konkurrenter, målgrupper og eksisterende kunder samt jeres erfaring med salgsfremmende indsatser og marketingaktiviteter, kan jeg give jer et visuelt overblik over og konklusioner på, hvordan I umiddelbart performer på de 8 overordnede indsatsområder, der er afgørende for effektiv salg og marketing.

Note: Hvor meget et af hovedområderne påvirker lige præcis jeres performance, og dermed omsætning og indtjening, afhænger af det marked, I befinder jer i. Fx er der stor forskel på, hvad en B2C og en B2B virksomhed bør fokusere på.

KUNDEREFERENCE

Jacob Schlundt

Malene er en meget resultatorienteret marketingekspert. Med indsigt, struktur og effektiv eksekvering hjælper hun
med at forbedre både omsætning og indtjening. Derudover har Malene en fantastisk motiverende og positiv tilgang til de projekter hun bliver præsenteret for.Jeg kan i den grad anbefale Malene.

Jacob SchlundtHead of Marketing & Communications, Aon Denmark A/S