Kan man virkelig booste sin forretning med Facebook?

Jeg tilbragte dagen i går sammen med 300 andre virksomheder, der ville vide, hvordan Facebook og Instagram kan booste salget.

Konklusionen er efter min mening klar.

Salg via Facebook handler primært om at bygge kendskab og likability. Det er vel i bund og grund, hvad printmediet var i gamle dage.

Der er dog nogle væsentlige fordele: 1. Vi kan se hvad folk kan lide og ikke bryder sig om, 2, vi kan bruge mediet til at få vores ambassadører til at dele vores budskaber for os, og 3. vi kan segmentere vores budskaber langt mere målrettet end nogensinde før, fordi Facebook ved mere om os end vi selv gør.

Boost you business with FacebookHvad virker på de sociale medier?

I forhold til hvad der virker på de sociale medier, så kan svaret opdeles i to kategorier, ”old news” trends og ”real new” trends.

De førstnævnte er dem, som vi alle for længst burde have styr på, men som de fleste stadig kæmper med at håndtere:

#1 Relevans, relevans, relevans

#2 Storytelling, not story selling

#3 Video is taking over

”Real new” trends er dem der er i gang lige nu:

#1 ”Immercive” is the new buzzword (jeg ved faktisk endnu ikke, hvad det betyde for den måde, vi kommer til at sælge og markedsføre os på fremover. Det eneste jeg kan love er, at så snart jeg finder ud af det, så skal jeg nok fortælle det her på sitet)

#2 Facebook Canvas (læs mere her)

#3 VR & AR becomes an important part of the customer journey (læs om forskellen her)

Måske skulle vi bare springe ”old news trends” over og i stedet forsøge at få styr på ”real news trends” så vi kunne være på forkant for en gang skyld 🙂