Den effektive marketingplan

BØR DU PRIORITERE DIN INDSATS ANDERLEDES?

Rigtig mange virksomheder, jeg taler med, er i tvivl om, hvorvidt de bruger deres ressourcer rigtigt i forhold til salg og især marketing.

Prøv at tage nedenstående test, og se om du før prioritere anderledes, end du gør i dag.


FIND UD AF,

HVOR DU BØR OPTIMERE DIN

SALGS- OG MARKETINGINDSATS

Testen er helt gratis at tage. Dine svar vil blive registrerede, men er anonyme.

Værktøjet er udviklet og ejet af BetterBiz og må ikke kopieres.

HVOR VIGTIGT ER DET FOR JER, AT I:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10



Kender jeres konkurrenter og jeres egne styrker og svagheder i forhold til markedet?


Har klare mål og identificeret konkrete indsatser for jeres salgs- og marketingarbejde?


Kender jeres kunders behov og købsproces for at kunne få mest mulig effekt ud af jeres salgs- og marketingaktiviteter?


Har en sammenhængende og klar plan for jeres salgs- og marketingaktiviteter ca. et år frem?


Har en online tilstedeværelse, hvor I er fx synlige, kan pæsentere jeres
produkter på en professionel måde og/eller skaffe kunder via leads eller online salg?


Skaber synlighed og kendskab til jeres virksomhed og/eller produkter for at sikre nye kunder?


Marketingfunktionen understøtter en salgsafdeling med fx leads og/eller salgsmaterialer?


Plejer jeres eksisterende kunder med henblik på fx loyalitet og mersalg?


Ved hvilken effekt/værdi I får ud af jeres nuværende salgs- og marketingaktiviteter?

HVORDAN VURDERER DU, JERES PERFORMANCE I DAG PÅ NEDENSTÅENDE?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10



Kender jeres konkurrenter og jeres egne styrker og svagheder i forhold til markedet?


Har klare mål og identificeret konkrete indsatser for jeres salgs- og marketingarbejde?


Kender jeres kunders behov og købsproces for at kunne få mest mulig effekt ud af jeres salgs- og marketingaktiviteter?


Har en sammenhængende og klar plan for jeres salgs- og marketingaktiviteter ca. et år frem?


Har en online tilstedeværelse, hvor I er fx synlige, kan pæsentere jeres
produkter på en professionel måde og/eller skaffe kunder via leads eller online salg?


Skaber synlighed og kendskab til jeres virksomhed og/eller produkter for at sikre nye kunder?


Marketingfunktionen understøtter en salgsafdeling med fx leads og/eller salgsmaterialer?


Plejer jeres eksisterende kunder med henblik på fx loyalitet og mersalg?


Ved hvilken effekt/værdi I får ud af jeres nuværende salgs- og marketingaktiviteter?

DIT RESULTAT

Recommendation:



Fokuser din indsats, der, hvor der er den største forskel, mellem hvor vigtigt, du vurderer, et område er for din virksomhed, og hvor højt du har vurderet, at performer i dag.


Evt. ”individuel” recommendation based on the biggest gap between

Note: Hvor meget et af hovedområderne påvirker lige præcis jeres performance, og dermed omsætning og indtjening, afhænger af det marked, I befinder jer i. Fx er der stor forskel på, hvad en B2C og en B2B virksomhed bør fokusere på.

Overvejer du, hvordan du kan få mere ud af dine investeringer i salg og markedsføring?

KUNDEREFERENCE

Jacob Schlundt

Malene er en meget resultatorienteret marketingekspert. Med indsigt, struktur og effektiv eksekvering hjælper hun
med at forbedre både omsætning og indtjening. Derudover har Malene en fantastisk motiverende og positiv tilgang til de projekter hun bliver præsenteret for.Jeg kan i den grad anbefale Malene.

Jacob SchlundtHead of Marketing & Communications, Aon Denmark A/S